Gösterim Tarihi: 25.07.2019 Perşembe 21.00  
Gösterim Yeri: Kalamış Parkı

Yönetmen: Jacques Demy
Senaryo: Jacques Demy
Oyuncular: Catherine Deneuve, Nino Castelnuovo, Anne Vernon, Marc Michel, Ellen Farner, Mireille Perrey

Fransa, Batı Almanya / 1964 / 91 dk. / Renkli / Fransızca / Türkçe Altyazılı / DCP 

Müziklerini efsanevi besteci Michel Legrand’ın yaptığı, Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye ödülü kazanan Cherbourg Şemsiyeleri, gündelik diyalogların bile şarkı olarak söylendiği masalsı bir müzikal. Madame Emery ve kızı Geneviève, Cherbourg adlı bir sahil kentinde küçük bir şemsiye dükkânına sahiptir. Geneviève ve genç otomobil tamircisi Guy evlenme hayalleri kursalar da Geneviève’in annesi bu ilişkiyi onaylamaz. Bir gün Guy bağımsızlık savaşına girişmiş olan Cezayir’e gönderilmek üzere askere alınır. Guy’in yokluğunda Geneviève hamile olduğunu öğrenir. Genç âşıkları zor zamanlar beklemektedir.

İkinci Dünya Savaşı sırasında işgal altındaki Fransa’da, sinemasever bir ailede yetişen ve sinemaya ilgisi henüz çocukken başlayan yönetmen Jacques Demy (1931-1990), en çok Amerikan müzikallerinden etkilenmiş ve kendi filmlerinde de bu tür üzerine inşa ettiği büyülü dünyalar kurmuştur. Demy ilk uzun metrajlı filmi Lola’nın (1961) ardından Melekler Körfezi’ni (La Baie des Anges, 1963) çeker. Müzikalin altın çağının bittiği gerekçesiyle yapımcı bulmakta bir hayli zorlansa da Cherbourg Şemsiyeleri (1964) ile adını duyurur. Amerikan müzikallerine saygı duruşunu Rochefort’un Genç Kızları (Les Demoiselles de Rochefort, 1967) ile sürdüren Demy, geçtiğimiz aylarda kaybettiğimiz yönetmen Agnès Varda’nın da eşidir. 

1950’lerin sonunda geleneksel sinemaya tepki olarak yükselen Fransız Yeni Dalgası, kendilerini filmin başlıca yaratıcısı kabul eden yönetmenlerin damgasını vurduğu, profesyonel oyuncularla çalışmaktan kaçınan, senaryo ve oyunculuğa doğaçlama dokunuşlarda bulunan, stüdyolardan ziyade gerçek mekânlarda, doğal ışık ve ses kullanmayı tercih eden sinemacıların yön verdiği bir akımdı. En belirgin özelliklerinden biri ise güncel kültürel meseleleri, gündelik hayatı ve sıradan karakterleri konu etmesiydi. Bu akımın içinden gelen Jacques Demy’nin filmleri, Fransız Yeni Dalgası’nın birçok özelliğini taşımasına karşın uzlaşmaz görünen sinemasal yaklaşımları bir araya getiriyordu. Örneğin gündelik hayatları içindeki sıradan insanları anlatan ve gerçek mekânlarda çekilen Cherbourg Şemsiyeleri’nde bu gibi gerçekçilik unsurları teferruatlı, renkli ve gösterişli yapım tasarımıyla bir arada yer alır. Demy’nin müzikalleri Amerikan müzikali ile Fransız sinemasını birleştirmiş, gerçekliğin sınırlarını zorlamış, Amerikan sinemasındaki kimi klişelere meydan okumuştur. Demy’nin, Yeni Dalga’nın Amerikan hayranlığı ile kendisinin Fransız geleneğine duyduğu sevgiyi birleştirmesi gibi Michel Legrand’ın film müziği de Fransız operası ile Amerikan cazının muhteşem bir birleşimidir.